Skive Biler A/S

ŠKODA sponserer Tour de France 5 år mere

Når du siger ŠKODA, siger du også cykelsport. Lige fra hyggelige danske motionistløb og familieløb til hårde professionelle cykelløb. Det hårdeste af dem alle – Tour de France –har netop fået forlænget sponsoraftalen med ŠKODA, så den løber til og med 2018.

 Samtidig er den spanske grand tour La Vuelta og otte andre internationale cykelløb omfattet af den 5-årige aftale.

- Ved at forlænge vores engagement i Tour de France og andre berømte klassikere understreger vi vores tætte forbindelse til cykling, siger ŠKODAs CEO, Prof. Dr. hc Winfried Vahland.

- I de kommende år skal ŠKODA vokse yderligere med den mest omfattende modelkampagne i virksomhedens historie. Vores stærke tilstedeværelse i cykelsport understøtter vores image og den internationale opmærksomhed omkring mærket, uddyber han.

Hos Tour de France er man særdeles tilfreds med forlængelsen af sponsoratet.

- ŠKODA har i 10 år været en stærk og pålidelig samarbejdspartner ved internationale cykelløb, og vi er glade for at fortsætte samarbejdet med en succesfuld virksomhed oget bilmærke i stor udvikling, siger Christian Prudhomme, direktør for Tour de France.

ŠKODA har sponseret Tour de France siden 2004. Hvert år kører flere end 200 biler fra ŠKODA cirka 2,8 mio. km i verdens største cykelløb. Og de bliver set af mange cykelentusiaster. Sidste år stod 12 mio. cykelfans langs ruterne og heppede på deres cykelhelte, og løbet blev transmitteret til 1,4 mia. seere over hele verden.

Fornyelsen af samarbejdsaftalen blev offentliggjort på den internationale biludstilling i Genève.